NIEUWSBRIEF 2023 NO 9

• Rabo clubactie, ontvangen bedrag
  • Vooraankondiging tuinenreis Engeland

1 november Presentatie/Lezing: Harmonische borders, prachtige combinaties

Op woensdag 1 november aanstaande hebben we een prachtige presentatie/lezing op onze Groei & Bloei-agenda staan. Als gastspreker is uitgenodigd Martje van Den Bosch (van De Tuinen in Demen) die een interessante dia-lezing geeft, tevens als opwarmertje op een excursie in 2024 naar de Tuinen in Demen.

Harmonische borders, prachtige combinaties.

Wat je mooi vindt, is natuurlijk persoonlijk. Wat je in een tuin graag ziet, hangt daarnaast ook af, van wat je graag terugvindt in de tuin. De één wil in een tuin tot rust komen, de ander zoekt er juist levendigheid. Toch kunnen we stellen, dat een tuin bevredigend voor het oog is, als er sprake is van een zekere harmonie.Tijdens deze lezing hoor je welke aspecten daarbij een rol spelen. Kleuren en vormen komen aan de orde maar ook de verschillende functies die planten in een tuin kunnen vervullen. Martje geeft daarbij handige tips & tricks voor zowel nieuw te ontwerpen als bestaande borders om in je eigen tuin mee aan de slag te gaan. Zij illustreert haar verhaal met veel foto’s van De Tuinen in Demen.

Martje van den Bosch studeerde filosofie en was jarenlang docent aan onder andere Avans Hogeschool. Sinds 2006 is zij fulltime met tuinen bezig: zij schrijft er over, ontwerpt voor anderen en zij werkt in de Tuinen in Demen, die zij met haar man heeft ontworpen en aangelegd.(www.detuinenindemen.nl)

Het wordt dus weer een boeiende avond. Natuurlijk mag je een introducé meenemen. Wij verheugen ons op je komst.
Datum: woensdag 1 november 2023
Aanvang: 20.00 uur; zaal open om 19.30 uur.
Locatie: De Abdij, Zuidwal 82, Oldenzaal.
Kosten: voor Groei & Bloei leden GRATIS (voor niet-leden € 5,- p.p.) Koffie/thee krijgt u aangeboden van G&B; evt. verdere consumpties zijn voor eigen rekening.

Opgave: je dient je wel even vooraf op te geven, dit kan tot uiterlijk 25 oktober bij Gerard Eppink op 06.20480530 of via eppinkgerard@gmail.com

Rabo clubactie

Bedankt dat jij als  lid van de rabobank weer op onze vereniging hebt gestemd. Dit jaar hebben we 241 euro ontvangen. Daar gaan we zeker weer iets leuks mee doen..

Aankondiging tuinenreis Engeland

Volgend jaar gaan we met onze vereniging weer op tuinenreis, en dit keer gaan we naar Engeland.

Nadere info en de bijbekorende kosten melden we zo snel mogelijk. maar de data staan vast. Als je mee wilt kun je met die data rekening houden met het inplannen van je eigen vakanties en uitjes.

Opgeven kan alvast bij Gerard. Er kunnen maximaal 30 personen mee.

Maandag 3 juni t/m donderdag 6 juni 2024: 4-daagse Tuinenreis naar Sussex & Kent in Engeland.