Oldenzaal
bekijk online

NIEUWSBRIEF 2023 NO 3

Inhoudsopgave

• 18 en 19 februari, sneeuwklokjesdagen bij Cor en Maria en Denekamp.
  • 5 maart excursie kwekerij Lingen
  • 1 april, regiolezing Voedselbos
  • Mede mogelijk gemaakt door:
  • Contact:

18 en 19 februari; het is lente: Sneeuwklokjes in Denekamp, bij Cor en Maria van Bakel.

Er is weer een open dag gepland. En wij hebben besloten om er een open weekend van te maken. Twee jaar lang konden wij vanwege Covid geen open dag organiseren maar nu bent U op zaterdag 18 en zondag 19 februari, van 10.00 tot 16.00 uur,  van harte welkom in onze tuin.

De entree bedraagt  € 3,00 per persoon en dat is inclusief koffie/thee en iets lekkers.
De entreegelden zijn weer traditiegetrouw bestemd voor een goed doel. Het goede doel is dit jaar de Stichting Oosteuropa Dinkelland. Deze stichting zamelt goederen en gelden in voor de Ukraine en zorgt ook voor het transport van deze goederen naar dit zwaar getroffen land.

Zoals elk jaar bieden we weer een aantal verschillende sneeuwklokjes te koop aan. Ook zijn er een beperkt aantal Cyclamen te koop, alsook leuke Irisjes en kerstrozen.

Veel meer informatie kunt U vinden op onze website (www.dedinkeltuin.nl) onder andere op de pagina “Open dag 2023”.
U bent van harte welkom op 18 of 19 februari in onze tuin.
Ons adres is: De Gervelink 30, 7591 DT Denekamp.

Tot slot: indien U met de auto komt houdt U er dan s.v.p.  rekening mee dat U geen opritten van onze buren blokkeert.

Met een vriendelijke groeten,
Cor en Maria.

Zondag 5 maart: middagexcursie naar kwekerij in Lingen (Duitsland)

Op zondag 5 maart aanstaande staat er een middagexcursie naar Kwekerij Pflanze & Co net over de grens in Duitsland op onze Groei & Bloei-agenda.

Op deze ‘speciale net iets andere kwekerij’ gelegen net achter Lingen draait deze dag alles om Cyclamen en Helleborussen. Het is hier al volop voorjaar. We beginnen uiteraard om 14.00 uur met Kaffee & Kuchen in de om de hoek gelegen Gaststätte Niemann. Tegen 15.00 uur worden we door eigenaresse Renate Brinkers ontvangen op de kwekerij en krijgen we een rondleiding. Hun plantenaanbod bestaat voornamelijk uit luxe planten en botanische rariteiten. Ze staan ook elk jaar op het sneeuwklokjesweekend bij De Boschhoeve in Wolfheze met een uitgebreide kraam.

Om 17.00 uur vertrekken we weer en om 18.00 uur zijn we weer terug in Oldenzaal. Kortom, een middagje lente snuiven voor de echte tuinliefhebbers. Opgave is verplicht, er kunnen maximaal 20 personen mee! Ga je ook mee?

Datum: zondag 5 maart 2023
Tijd: van 13.00 tot 18.00 uur
Verzamelplaats: Carpoolplaats t.o. McDonalds, Enschedesestraat, Oldenzaal.
Vertrek: 13.00 uur, carpoolen.

Kosten: voor Groei & Bloei leden € 7,50 (niet-leden betalen € 10,- per persoon) a.u.b. contant te voldoen bij vertrek (dit is incl. entree en rondleiding, koffie/thee met taart)

Carpoolkosten: € 4,- p.p. te betalen aan de chauffeur
Tip: neem contant geld mee om evt. aankopen te doen op de kwekerij

Deelname en opgave: dit kan tot uiterlijk 1 maart 2023 bij Gerard Eppink op tel. 06.20480530 of via mailadres: eppinkgerard@gmail.com

Zaterdag 1 april, regiomiddag lezing, voedselbos door Martijn Aalbrecht.

De regiomiddag is een samenwerkingsverband waarin de verschillende Groei & Bloei verenigingen uit deze regio gezamenlijk een lezing organiseren.

Workshop 'Voedselbos'
Presentatie door Martijn Aalbrecht

www.devoedselboss.nl

Aanmelden voor maandag 27 maart bij een van de onderstaande verenigingen.

Elizabeth Luitsz info(at)groei.Almelo.nl
Ieteke Bloem, ac3(at)hengelogroei.nl
Hendrik Knol, info@hendrikknol.nl
Gerard Eppink: eppinkgerard@gmail.com

Mede mogelijk gemaakt door:

Boerderijwinkel de Veldmaat

Fahner kwekerij

Kemerink hoveniersbedrijf

Tuintotaal Oldenzaal

CONTACT

COLOFON Deze nieuwsbrief is een uitgave van Groei & Bloei Oldenzaal en omgeving en verschijnt 7 keer per jaar.

Voorzitter en webmaster: Corina Punte
Secretaris: Regina uit het Broek
Penningmeester: Hennie Droste
Coordinator activiteiten: Gerard Eppink
Contact: info@oldenzaal.groei.nl
Facebook: GroeiBloeiOldenzaal
Instagram: groeienbloei.oldenzaal

Deze oplage wordt verzonden naar 300 mailadressen.
Deelname aan een van onze activiteiten is altijd op eigen risico.