Nieuwsbrief 2024-no 5

Jaarprogramma

Zondag 15 september:
10.45 tot 18.00 uur Leden & Verwendag G&B afdeling Oldenzaal e.o.

Dinsdag 1 oktober:
18.30 tot 21.30 uur Workshop tuintaart maken bij Corina Punte in Losser

Woensdag 6 november:
20.00 tot 22.00 uur Lezing Moestuin aanleggen en Grondverbetering in de Abdij te Oldenzaal

Vrijdag 13 december:
13.00 tot 19.00 uur Naar de kerstmarkt bij Landgoed Krumme in Velen (Duitsland)

Rabo Clubsupport

Stem jij ook op ons. Samen maken we onze tuinen en ons balkons groener. Je opent hiervoor de Rabobank app op je mobiel of op de laptop en onder de knop instellingen vind je "Breng je stem uit. Alvast bedankt voor je steun.

Ledenverwendag 2024

Ook dit jaar willen we onze trouwe actieve tuinliefhebbers en vrijwilligers weer verwennen met een leuk uitje.In voorgaande jaren waren dit gezellige verwen-uitjes voor jullie als trouwe deelnemer en/of vrijwilliger van onze activiteiten bij Groei & Bloei-afdeling Oldenzaal e.o. Soms met eigen auto en ook weleens met een touringcar.

Dit jaar gaan we weer eens met eigen auto op pad en gaan we de Duitse grens over. Neem dus je ID-kaart mee. Middels een landelijke route komen we langs drie leuke en groene locaties. Voor het natje en droogje wordt ook gezorgd. Bij het eerste “”groene”” adres krijg je rond 12.00 uur koffie/thee met lekkers aangeboden. Bij het tweede “”groene”” adres rond 13.30 uur krijg je een consumptie. Op het laatste “”groene”” adres gaan we rond 15.30 uur gezamenlijk picknicken. Deze dag is alléén voor de harde kern tuinliefhebbers van onze afdeling. En er kunnen maximaal 30 tuinliefhebbers mee. Geef je dus op tijd op! Graag tot dan.

Datum: zondag 15 september 2024
Verzamelplaats: Let op, niet in Oldenzaal maar op de Carpoolplaats onderaan de autobaanoprit A1, onder het viaduct door, in De Lutte
Vertrek: 10.45 uur

Kosten: vrije gift na afloop
Carpoolkosten: €5,- te betalen aan de chauffeur

Einde: uiterlijk 18.00 uur zijn we terug in De Lutte
Advies: neem een klein zitkussen mee voor de picknick

Deelname en opgave: je dient je vooraf op te geven, opgave kan tot uiterlijk 12 september bij Gerard Eppink: eppinkgerard@gmail.com of op 06.20480530

Workshop Tuintaart maken

Ook dit jaar organiseren we weer een workshop. Op dinsdag 1 oktober aanstaande is er voor onze leden de mogelijkheid om aan een workshop tuintaart deel te nemen bij Corina Punte in Losser. Wij zorgen voor de materialen en na afloop heb je een groene taart voor op de tuintafel de komende herfst & winter.

Zie hier op bijgaande foto een voorbeeld van de te maken tuintaart. Uiteraard wordt er voor koffie / thee en consumpties met een hapje gezorgd. Zo proberen we er een gezellige avond van te maken exclusief voor onze Groei & Bloei-leden. Doe je ook mee? Geef je dan op tijd op, er kunnen maximaal 20 leden aan deelnemen!

Datum: dinsdag 1 oktober 2024
Locatie: familie (Corina)Punte, Wensinkweg 6, 7582 RE Losser (Parkeren: In het weiland rechts naast het huis)
Aanvang: 19.00 uur (einde 21.30 uur)
Kosten: €10,-  per deelnemer (aub contant te voldoen bij aanvang)

Opgave: uiterlijk 21 september bij Gerard Eppink op 06.20480530 of eppinkgerard@gmail.com

Lezing moestuin aanleggen & grondbewerking

Op woensdag 6 november aanstaande hebben we een prachtige presentatie/lezing op onze Groei & Bloei-agenda staan. Als gastspreker is uitgenodigd Femke Lampe - Braun. Zij is de algemeen directeur van Groei & Bloei en ze is tevens auteur van moestuinboek GROENTJE?!  In deze lezing leer je hoe je een eigen moestuin start.

Het wordt dus weer een boeiende avond. Wij verheugen ons op je komst.

Datum: woensdag 6 november 2024
Aanvang: 20.00 uur; zaal open om 19.30 uur.
Locatie:De Abdij, Zuidwal 82, Oldenzaal.
Kosten: voor Groei & Bloei leden  € 5,- p.p. (voor niet-leden € 10,- p.p.) Koffie/thee krijg je aangeboden van G&B; evt. verdere consumpties zijn voor eigen rekening.

Opgave: je dient je wel even vooraf op te geven, dit kan tot uiterlijk 30 oktober bij Gerard Eppink op 06.20480530 of via eppinkgerard@gmail.com

Exclusief: bestel nu biologische bloembollen met korting!

Groei & Bloei biedt dit najaar 3 mooie pakketten biologische bloembollen aan! Van 4 t/m 12 september kun je als lid van onze afdeling én lezer van deze nieuwbrief alvast bestellen voordat de actie de rest van het land bereikt. De voorraad is beperkt, dus wees er snel bij! Ook krijg jij, alleen in de eerste week, een cadeautje erbij: bolletjes van Ornithogalum (vogelmelk), ook goed voor insecten.

Dit is de bestellink  van de pakketten:

Naar de site