Oldenzaal
bekijk online
Nieuwsflits dagexcurise 22 juni

22 juni dagexcursie paradijsjes aan de Maas en Waal

Op zaterdag 22 juni aanstaande staat er een dagexcursie naar twee totaal verschillende privétuinen en een opvallende kwekerij op onze Groei & Bloei-agenda. Dit keer gaan we naar het land van Maas en Waal.

Programma:
Tuin 1: Villa Sprezzatura, Sophiaweg 25, 6523 NE Nijmegen.
Als eerste bezoeken we Villa Sprezzatura. Bij de meer dan 100 jaar oude villa is een tuin van 3500 m2 aangelegd volgens de arts- en crafts principes, waarbij de toepassing van ambacht en kunst volop te zien is. De schilderachtige borders zijn opvallend door verschillen in kleur, blad- en bloemvormen. Verder zien we een oranjerie met Victoriaanse kas als lichtkoepel, een weelderig begroeide vijver, een rotstuin met alpineplanten. Er bloeien volop rozen, vaste planten, eénjarigen en spectaculaire Dahlia’s. Tevens zijn er plantjes en Franse brocante te koop. Hier worden we ontvangen met koffie/thee met lekkers.

Tuin 2: De Tuinen in Demen, Kleine Poelstraat 13, 5354 KD Demen.
Hier in de Tuinen van Demen (een voormalig weiland aan de Maas) zien we bijzondere combinaties van planten, bollen en heel veel rozen in een ronde tuin, een oranje tuin, een rozerode tuin, een blauw-gele tuin, een witte tuin en een hagentuin en nog veel meer op 15000 m2. De ronde groentetuin staat vol bijna vergeten groenten; de natuurvijver zit vol kikkers. Hier krijgen we een lunch aangeboden met uitleg over de tuinen door Martje van Den Bosch zelf.

Kwekerij: Kwekerij van opvallende vaste planten Marcel de Wagt, Kleefseweg 13A, 6599 AA Ven-Zelderheide.
Als laatste brengen we een bezoek aan deze kwekerij met bijzondere vaste planten. Planten voor verschillende tuinen zoals zonnig, schaduw, vochtig of droog. Alle planten zijn onbespoten en opgegroeid in veenvrije potgrond. We sluiten hier de dag af met een glaasje fris of koffie/thee.

Om 18.00 uur zijn we weer terug in Oldenzaal. Kortom, een dagje tuinen kijken met voor elk wat wils! Opgave is verplicht, er kunnen maximaal 20 personen mee! Ga je ook mee

Datum: zaterdag 22 juni 2024
Tijd: van 08.30 tot 18.00 uur
Verzamelplaats: Carpoolplaats t.o. McDonalds, Enschedesestraat, Oldenzaal.
Vertrek: 08.30 uur, carpoolen.

Kosten: voor Groei & Bloei leden € 27,50 (niet-leden betalen € 32,50 per persoon)
(dit is incl. entree’s, rondleidingen, twee keer koffie/thee met lekkers, lunch, frisdrank)
Carpoolkosten: € 12,- p.p. te betalen aan de chauffeur.

Tip: neem contant geld mee om evt. aankopen te doen in de tuinen!

Deelname en opgave: dit is verplicht en kan tot uiterlijk 16 juni bij Gerard Eppink via Whatsapp op 06.20480530 of via mailadres: eppinkgerard@gmail.com